Search
Now showing items 1-6 of 6
ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
(2020)
Öğretme-öğrenme sürecinde kazanılan beceriler öğrencilerin tüm yaşamları boyunca karşılaştıkları durumları ve olayları doğru değerlendirmeleri için gerekli yeteneklerdir. Sosyal bilgiler öğretim programında Türkiye ...
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf İçi Sorunlarının Çözümünde Eğitim İçerikli Filmlere İlişkin Görüşleri
(2022)
Bu çalışma eğitim içerikli filmlerin sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarına etkisini ortaya koymak için yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış; durum çalışması şeklinde desenlenmiştir. ...
ÖĞRENCİ VELİLERİNİN VATANDAŞLIK VE VATANDAŞLIK EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
(2021)
Bu çalışmada ortaokul öğrenci velilerinin vatandaşlık eğitimine ilişkin görüşleri ortaya konmuştur. Nitel araştırma yöntemi olarak hazırlanan çalışma durum çalışması olarak desenlenmiştir. İzmir’de yaşayan, en az bir çocuğu ...
SALGIN SÜRECİNİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ YETERLİLİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
(2021)
2020 yılı başından beri Cocid-19 adlı virüs insan sağlığını tehdit etmektedir. Salgına karşı alınan en etkili çözüm ise sosyal ortamlardan uzak durmaktır. Bu nedenle salgın başladığında pek çok faaliyet kısıtlandı. Bu ...
Estonya ile Türkiye Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
(2021)
Sosyal Bilgiler, tarih, coğrafya gibi bilim dallarının ve sosyal ve beşerî bilimlerin birçok disiplininin yurttaşlık becerileriyle entegre olarak öğretildiği bir derstir. Sosyal bilgiler, bir yandan sosyal bilimler ...
2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: İzmir Örneği
(2020)
Bilindiği gibi öğretim programları çağın ve toplumun ihtiyaçları göz önüne alınarak hazırlanmalıdır. Araştırmanın amacı ülkemizde 2018 yılından beri uygulanan sosyal bilgiler öğretim programı hakkında öğretmenlerin görüşlerini ...