Show simple item record

dc.contributor.authorNalan ALTAY
dc.date.accessioned2023-03-03T09:38:49Z
dc.date.available2023-03-03T09:38:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/16754
dc.description.abstractBu çalışma eğitim içerikli filmlerin sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarına etkisini ortaya koymak için yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış; durum çalışması şeklinde desenlenmiştir. Araştırmada katılımcı grup sosyo-ekonomik farklılıklardan kaynaklı sınıf içi sorunların çözümünde eğitim içerikli filmlerden en az birini izleyen sosyal bilgiler öğretmenleridir. Bu amaçla İzmir ilindeki ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinden veri toplanmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmaya katılan dokuz öğretmenin tamamının “Özgürlük Yazarları” filmini izlediği ortaya çıkmıştır. Bu nedenle yarı yapılandırılmış görüşme formu bu filme göre düzenlenerek veri toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. İzlenen filmin, öğrencilerin gelişimini destekleyen bir yaklaşım geliştirme ve öğrenciyle iletişim kurma boyutunda öğretmenlik mesleğine katkı sağladığı görülmüştür. Sınıf içi sorunların çözümünde film, değer ve beceri öğretimi alanında öğretmenleri motive etmiştir. Ayrıca filmi izleyen öğretmenler öğrencilerin dezavantajlarının göz önüne alınarak eğitim sürecinin yapılandırılma konusunda da filmden etkilenmiştir. Filmin akılda kalıcı sahnelerinin içeriği ise öğrenciyi kazanma ve öğretmen niteliklerine ilişkin sahnelerdir.
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf İçi Sorunlarının Çözümünde Eğitim İçerikli Filmlere İlişkin Görüşleri
dc.identifier.volume24
dc.identifier.startpage198
dc.identifier.endpage207
dc.identifier.issn/e-issn2148-7758


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record