Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNalan ALTAY
dc.date.accessioned2023-03-03T09:39:12Z
dc.date.available2023-03-03T09:39:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/16903
dc.description.abstractBu çalışmada ortaokul öğrenci velilerinin vatandaşlık eğitimine ilişkin görüşleri ortaya konmuştur. Nitel araştırma yöntemi olarak hazırlanan çalışma durum çalışması olarak desenlenmiştir. İzmir’de yaşayan, en az bir çocuğu ortaokula devam eden, üniversite mezunu öğrenci velileri katılımcı grup olarak seçilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak katılan 45 öğrenci velisine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma, katılımcıların iyi vatandaş olgusunu nasıl tanımladıklarını, kendi öğrencilik yıllarında vatandaşlık öğretimini nasıl değerlendirdiklerini, gelecekte vatandaşlık becerilerine ilişkin ön görülerini içermektedir. Buna ek olarak bu çalışma köğrenci velilerinin iyi vatandaş yetiştirmede eğitim sisteminin rolüne ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktadır. Veliler iyi vatandaşı pasif vatandaşlık becerileri üzerinden tanımlamışlardır. Gelecekte de benzer becerilerin gerekli olduğuna inanmakla beraber dijital vatandaşlık ve küresel vatandaşlık becerilerine de ihtiyaç duyulacağını düşünmektedirler. Vatandaş yetiştirmede eğitim sisteminin eksikleri olduğunu düşünen veliler, kendi öğrencilik yıllarındaki vatandaşlık eğitiminin şimdiki sisteme göre daha iyi vatandaş yetiştirdiğini ifade etmişlerdir.
dc.titleÖĞRENCİ VELİLERİNİN VATANDAŞLIK VE VATANDAŞLIK EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
dc.identifier.volume1
dc.identifier.startpage136
dc.identifier.endpage157
dc.identifier.issn/e-issn2146-5983


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Basit öğe kaydını göster