Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNalan ALTAY
dc.date.accessioned2023-03-03T09:42:01Z
dc.date.available2023-03-03T09:42:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/17554
dc.description.abstractSosyal Bilgiler, tarih, coğrafya gibi bilim dallarının ve sosyal ve beşerî bilimlerin birçok disiplininin yurttaşlık becerileriyle entegre olarak öğretildiği bir derstir. Sosyal bilgiler, bir yandan sosyal bilimler disiplinleri hakkında temel bilgiler sunmayı, diğer yandan disiplinler arası bir anlayışla temel vatandaşlık becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada bir Avrupa ülkesi olan Estonya'da ve ülkemizde sosyal bilgiler öğretim programları amaç, yeterlilikler, beceriler, ölçme- değerlendirme ve içerik boyutları ile karşılaştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Her iki ülkeye ait Sosyal Bilgiler ders müfredatları bu ülkelerin Milli Eğitim Bakanlıklarının internet sitelerinden alınarak analiz edilmiştir. Elde edilen belgeler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Her iki ülkenin sosyal bilgiler programlarının benzer yönleri olmakla birlikte aralarında önemli farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. İki ülkenin programında, yapılandırmacı anlayış, bireysel gelişim ve toplumun sağlıklı bir üyesi olmaya öncelik verme gibi unsurlara öncelik verilmiştir. İki ülkenin programında araştırma, değişim ve sürekliliği algılama, öz denetim, zaman ve kronolojiyi algılama, hukuk okuryazarlığı, iletişim, ana dili etkili kullanma, problem çözme sosyal katılım ve çevre okuryazarlığı becerileri ortak becerilerdir. Türkiye sosyal bilgiler programında Estonya programından çok daha fazla değer yer almaktadır. Ülkemizdeki sosyal bilgiler öğretim programı disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Estonya programı ise çok disiplinli olup bunlar sosyal, kişisel ve sağlık gelişimi, vatandaşlık bilgisi ve tarih disiplinlerinden oluşmaktadır.
dc.titleEstonya ile Türkiye Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
dc.identifier.volume22
dc.identifier.startpage262
dc.identifier.endpage289
dc.identifier.issn/e-issn2149-9683


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Basit öğe kaydını göster