Show simple item record

dc.contributor.authorNalan ALTAY
dc.date.accessioned2023-03-03T09:42:37Z
dc.date.available2023-03-03T09:42:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/17655
dc.description.abstractÖğretme-öğrenme sürecinde kazanılan beceriler öğrencilerin tüm yaşamları boyunca karşılaştıkları durumları ve olayları doğru değerlendirmeleri için gerekli yeteneklerdir. Sosyal bilgiler öğretim programında Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu olarak toplam yirmi yedi beceri yer almaktadır. Beceri öğretimi günümüzde doğrudan bilgi öğretiminden çok daha işlevsel hale gelmiştir. Bu çalışma 2020-2021 Eğitim –öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm okullarda okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarında becerilerin yer alma durumunu ortaya koymak için yapılmıştır. 5.,6, ve 7.sınıf ortaokul sosyal bilgiler ders kitaplarından birer tane kitap tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Araştırma nitel araştırma olarak hazırlanmış, betimsel çalışma olarak desenlemiştir. Söz konusu ders kitapları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz birimi kazanımlar olarak belirlenmiştir. Analiz sonucunda sosyal bilgiler öğretim programına kıyasla, her üç sınıfta da incelenen ders kitaplarının beceri öğretimi konusunda daha zengin bir içerik taşıdığı görülmüştür. Ancak ders kitaplarında becerilerin öğrenme alanlarına dengeli bir şekilde dağılmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Kimi beceriler çok sık işlenirken, kimi beceriler çok az yer almış veya hiç yer almamıştır. Programda belirtilen becerilerin sınıf düzeyine de dengeli ve oranlı dağılmadığı görülmüştür.
dc.titleORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
dc.identifier.volume0
dc.identifier.startpage276
dc.identifier.endpage297
dc.identifier.issn/e-issn2687-2196


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record