EVIDENCE-BASED MEDICINE COURSE FORPRE-CLINICAL MEDICAL STUDENTS ANDEVALUATION OF THEIR SELF-EFFICACY PERCEPTIONS
Özet
Amaç Bu çalışmada Manisa Celal Bayar Üniversitesi TıpFakültesi’nde (MCBÜTF) yeniden yapılandırılarakgüncellenen Kanıta Dayalı Tıp (KDT) dersinin ilk iki yıluygulamasına ilişkin sonuçların paylaşılması amaç lanmıştır. Gereç ve Yöntem Kesitsel tarama desenindeki bu araştırmaya MC BÜTF’de 2018-2019 ve 2019-2020 yıllarında Dö nem-1’e kayıtlı tüm (n=514) öğrenciler dahil edilmiştir.KDT derslerinin planlamasında genel amaç, yeterliklerve öğrenme hedefleri belirlenmiştir. Buna göre plan lanan dersler, dördü kuramsal, ikisi uygulama olmaküzere toplam 12 saatlik altı oturumda uygulanmıştır.Derslerde kuramsal sunum, küçük gruplarda mobilcihazlar kullanılarak yapılan uygulamalar ve olguyadayalı problem çözümü öğretim yöntemleri kullanıl mıştır.KDT dersine ilişkin öğrenci özyeterlik algıları vegeri bildirimleri, Likert tipi ölçekler ile değerlendirilen,yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış maddeler içe ren iki ayrı çevrimiçi anket formu ile alınmıştır. KDTders oturumlarına katılan öğrencilerin yanıtları analizedilerek raporlanmıştır. Bulgular Araştırma anket formlarını Dönem 1 öğrencileri nin %37,94’ü (n=195) yanıtlamıştır. Bu öğrencilerin172’si (%88,21) KDT ders oturumlarına katıldığınıbildirmiştir. Derslere katılan öğrenciler uygulama otu rumlarına katılma durumlarına göre kategorize edil diğinde 68 (%39,53) öğrencinin hiçbir uygulama der sine katılmadığı, 104 (%60,47) öğrencinin en az biruygulama dersine katıldığı belirlenmiştir. Öğrencilerin91’i (%65,00) derse ayrılan sürenin yeterli olduğunubildirmiştir. Öğrencilerin KDT dersinin öğrenme hedef lerine ilişkin özyeterlik algısı toplam puan ortalaması3,41±0,85, en yüksek ortalama değer ise uygulamaboyutunda (3,49±1,06) saptanmıştır. Öğrencilerin öz yeterlik algılarının uygulama oturumlarına katılan öğ rencilerde istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksekolduğu saptanmıştır. Öğrencilerin derse ilişkin beğe nileri tüm başlıklarda yüksek düzeyde saptanmıştır.Öğrencilerin en yararlı yön olarak bildirdikleri ifade lerden “Dersin kapsamı” en sık dile getirilen yanıt(n=86, %56,20) olarak belirlenmiştir. Sonuç Bu çalışmada elde edilen bulgular literatür ile uyumluolduğu görülmüştür. KDT eğitimlerinin erken dönem de başlaması ve tıp eğitimi boyunca sürdürülmesi öğrenme kalıcılığını artıracaktır. Olguya dayalı uygu lamalar ve mobil cihazlar kullanılmasının öğrencile rin KDT konusunda kendilerini yeterli hissetmelerineönemli etkisi olacaktır.
Koleksiyonlar
- TR - Dizin [3877]