Kadının Anneliğe Geçişi ile TüketimAlışkanlıklarındaki Değişime Kuramsal Bir Bakış
Abstract
Yaşam döngüsünde ebeveynliğe geçiş, toplumsal cinsiyet rollerinin de etkisiyle özellikle kadının yaşamında radikal değişikliklere yol açmaktadır. Kadın, gebelikten itibaren annelik rolünü benimseyebilmek ve adapte olabilmek için farkındalık düzeyi, sorumluluk alma ve role katılım isteği doğrultusunda çaba harcamaktadır. Kadına bu süreçte annelik endüstrisi mal ve hizmetleriyle destek olmaktadır. Çalışmayla kadının anneliğe geçişinin, role adaptasyonu ve tüketim alışkanlıklarındaki değişimin Meleis’in Geçiş Kuramı, Mercer’in Annelik Rolüne Erişim ve Schwartz’ın Norm Aktivasyon kuramları açısından değerlendirilmesi; kadının süreçteki tüketim alışkanlıklarındaki değişimin tüketici davranışları perspektifinden incelenmesi amaçlanmaktadır. Derleme niteliğindeki çalışmada, kadının annelik rolüne katılımındaki başarısının gözlemlenebileceği tüketim tercihi değişimleri ortaya konmaktadır. Bulgular arasında alkol, sigara gibi alışkanlıkların bağımlılık etkisiyle tam olarak terk edilemediği, beslenmede olumlu değişim sağlanabildiği, farkındalıkla ilintili olarak kozmetik ürünlerde sağlığın öne çıkabildiği görülmüştür.
Collections
- TR - Dizin [3877]