Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik ve Geometriye Karşı Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abstract
Bu çalışma Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfta öğrenim gören üniversiteöğrencilerinin matematiğe yönelik tutumları ile geometriye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyiincelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Betimsel bir yaklaşımla yürütülen bu araştırma kapsamındaöğrencilerin matematiğe yönelik tutumları ile geometriye yönelik tutumları değişkenler olarak kabuledilmiş ve bu değişkenler arasındaki ilişki incelendiği için araştırmanın modeli ilişkisel tarama olarakbelirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sınıf ÖğretmenliğiLisans Programı birinci sınıfında öğrenim gören 96 öğrenci yer almaktadır. Çalışmada veri toplamakiçin araç olarak matematik tutum ölçeği ve geometri tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizindebetimsel istatistikler ve basit korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sınıf öğretmeniadaylarının geometriye yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğunu matematiğe yönelik ise olumlututumlara sahip olduklarına işaret etmektedir. Kadın katılımcıların geometri tutum puanlarının, erkekkatılımcıların ise matematik tutum puanlarının daha yüksek olduğu görülmektedir. Matematik tutumpuanları ile geometri tutum puanları arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir korelasyon olduğusöylenebilir. Bu çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak, sınıf öğretmen adaylarının almış oldukları TemelMatematik ve Matematik Öğretimi derslerinde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin gözdengeçirilmesi, bu derslerdeki geometri konularının ağırlıklarının artırılması, matematik derslerininsaatlerinin artırılması, Sınıf Öğretmenliği Programına zorunlu Geometri dersinin eklenmesiönerilmektedir.
Collections
- TR - Dizin [3877]