Show simple item record

dc.contributor.authorMelda Meliha ERBAŞ İsmet KOÇ Erol ESEN
dc.date.accessioned2023-03-03T09:46:03Z
dc.date.available2023-03-03T09:46:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/18126
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Rehberlik ve PsikolojikDanışmanlık lisans programı dördüncü sınıf düzeyindeyürütülen süpervizyon sürecine ilişkin psikolojikdanışman adaylarının görüşlerinin incelenmesidir.Araştırmanın katılımcıları, Manisa Celal BayarÜniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisansprogramı son sınıf öğrencileridir. Örnekleme yöntemiolarak amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış vesüpervizyonu tamamlamış, gönüllü 16 öğrenci araştırmayadahil edilmiştir. Araştırmanın deseni, nitel araştırmadesenlerinden biri olan durum çalışması olarakbelirlenmiştir. Araştırmada veriler iki ayrı odak grupgörüşmesi ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerikanalizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardanpsikolojik danışman-süpervizör ilişkisinin niteliği,süpervizyon sürecinin niteliği, süpervizyonun psikolojikdanışma sürecine katkısı ve süpervizyonun mesleki-kişiselgelişime katkısı olmak üzere dört ana tema ortayaçıkmıştır. Bulgular alanyazın ışığında tartışılmış,araştırmacı ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur.
dc.titlePSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ SÜPERVİZYON SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI
dc.identifier.volume1
dc.identifier.startpage183
dc.identifier.endpage205
dc.identifier.issn/e-issn2146-5983


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record