dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Rehberlik ve PsikolojikDanışmanlık lisans programı dördüncü sınıf düzeyindeyürütülen süpervizyon sürecine ilişkin psikolojikdanışman adaylarının görüşlerinin incelenmesidir.Araştırmanın katılımcıları, Manisa Celal BayarÜniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisansprogramı son sınıf öğrencileridir. Örnekleme yöntemiolarak amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış vesüpervizyonu tamamlamış, gönüllü 16 öğrenci araştırmayadahil edilmiştir. Araştırmanın deseni, nitel araştırmadesenlerinden biri olan durum çalışması olarakbelirlenmiştir. Araştırmada veriler iki ayrı odak grupgörüşmesi ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerikanalizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardanpsikolojik danışman-süpervizör ilişkisinin niteliği,süpervizyon sürecinin niteliği, süpervizyonun psikolojikdanışma sürecine katkısı ve süpervizyonun mesleki-kişiselgelişime katkısı olmak üzere dört ana tema ortayaçıkmıştır. Bulgular alanyazın ışığında tartışılmış,araştırmacı ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur. | |