Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Tutumlarının İncelenmesi
Abstract
Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliği tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntemler: Kesitsel tipte olan bu araştırma 2017-2018 güz yarıyılında Manisa Celal Bayar ÜniversitesiSağlık Bilimleri Fakültesi’nde eğitim görmekte olan 731 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinintoplanmasında öğrencilerin tanıtıcı özellikleri soru formu ve “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ölçeği” kullanılmıştır. Buölçek “Erkeği Üstün Gören Anlayış” ile “Kadını Erkeğe Bağımlı Kılan Anlayış” olmak üzere iki alt boyuttanoluşmaktadır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis ve Bonferroni düzeltmeli Mann-Whitney U testikullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin %73,3’ü kadın, %29,7’si hemşirelik bölümünde okumakta, %29,1’i birinci sınıf öğrencisi olupyaş ortalaması 20,9±1,8’dir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %33,3’ü Marmara bölgesinde doğmuş ve yaklaşık yarısı(%51) en uzun süre ilde yaşadığını belirtmiştir. Erkeği Üstün Gören Anlayış puan ortancası ve Kadını Erkeğe BağımlıKılan Anlayış puan ortancası kadın, sosyal hizmet bölümünde okuyan, Marmara bölgesinde doğan, ebeveynin eğitimseviyesi yüksek ve ailesinin yanında ikamet eden öğrencilerde istatistiksel olarak düşüktür. Köyde yaşayan, toplumsalcinsiyet kavramını duymayan ve bu konuda eğitime katılmayan ya da toplumsal cinsiyet dersi almayan öğrencilerdeErkeği Üstün Gören Anlayış ve Kadını Erkeğe Bağımlı Kılan Anlayış puan ortancası istatistiksel olarak yüksekbulunmuştur.Sonuç: Bu çalışmada toplumun gelişmesine öncülük edecek olan üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğinisağlayacak yönde planlanan eğitim ve uygulamalara gereksinim olduğu belirlenmiştir.
Collections
- TR - Dizin [3877]