Öğrenci Hemşirelerin Genital Hijyen Uygulamaları ve Farkındalıkları
Abstract
Giriş ve Amaç: Çalışma, öğrencilerin genital hijyen uygulamaları ve farkındalıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan araştırma, Ocak-Mayıs 2017 tarihleri arasında birkamu üniversitesinin Hemşirelik Fakültesinde çalışmaya katılmaya gönüllü ikinci ve üçüncü sınıfta öğrenim gören374 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan toplam 36 sorudan içerenanket formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ortalama, standart sapma, sayılar ve yüzdelikkullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin %14,4’ünün her zaman üreme organlarını hastalık belirtileri yönünden dikkatlice izledikleri,%7,5’inin her zaman üreme organların temizliği konusunda sağlık görevlilerinden bilgi aldığı, %88,8’inin her zamanmensturasyonda hazır ped kullandıkları, %56,1’inin her zaman mensturasyonda duş şeklinde banyo yaptığı,%83,2’sinin her zaman ped değiştirdikten sonra ellerini yıkadıkları, %89,0’unun her zaman tuvalete girdikten sonraellerini yıkadıkları, %11.5’inin her zaman üreme organlarını önden arkaya doğru yıkadıkları, %77,3’ünün her zamantaharetlendikten sonra tuvalet kağıdı ile kurulandığı; %40,1’inin bazen pis kokulu akıntı olduğunda ve %17.4’ününher zaman üreme organlarında kaşıntı olduğunda doktora gittikleri saptanmıştır.Sonuç: Öğrencilerin genital hijyene konusunda yetersiz olduğu, genital hijyen davranışları, bilgi alma, yardımaramada yeterli olmadığı ve bu konudaki farkındalıkları düşük olduğu sonucuna varılmıştır.
Collections
- TR - Dizin [3877]