Öğretmen Adaylarinin Atanamama Kaygilarinin Umutsuzluk Düzeyleri ile Cinsiyet ve Okul Türü Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı,öğretmen adaylarının atanamama kaygılarının, umutsuzluk düzeyleri ile cinsiyetleri ve okul türleri değişkenleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden “Tarama modeli”nde yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını 1381 kadın ve 423 erkeköğretmen adayıoluşturmaktadır.Araştırmada verileri toplamak amacıyla “Öğretmen Adayları Atanamama Kaygı Ölçeği” ile “Beck Umutsuzluk Ölçeği”kullanılmıştır.Atanamama korkularının kadın öğretmen adaylarında erkek öğretmen adaylarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Devlet üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının daha fazla atanamama kaygısı yaşadığı ve atanamama kaygısının, umutsuzluk düzeyi ile doğru orantılı olduğu bulunmuştur.
Collections
- TR - Dizin [3877]