Çalışanların Duygusal Sermayelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Abstract
Günümüzdeçalışanların duygusal yeterlilikleri bir sermaye unsuru olarak işletme verimliliği ve devamlılığı için önemli roller üstlenmeye başlamıştır. Söz konusu yeterliliklerin kavramsal karşılığı “Duygusal Sermaye” olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, özelsektör ve kamu sektöründe çalışan öğretmenlerin duygusal sermayelerinin demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye’nin Gaziantep ilinde öğretmenlik yapan 168’i devlet, 432’si özel sektör olmak üzere toplam 600 eğitimci ile anket çalışması yapılmış ve elde edilen veriler SPSS-23 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Öğretmenlerin duygusal sermayelerini ölçmek üzere, Newman ve Purse (2007) tarafından geliştirilen, Newman ve arkadaşları (2015) tarafından 30 maddeye indirgenen Duygusal Sermaye Envanteri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda duygusal sermaye alt boyutlarından bazılarının demografik değişkenlerden cinsiyet, yaş grubu, çalışılan kurum ve pozisyona göre anlamlı olarak farklılaştığı; ancak medeni durum, eğitim durumu, mesleki tecrübe ve gelir durumu bakımından anlamlı olarak farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
Collections
- TR - Dizin [3877]