dc.contributor.author | GİZEM ENGİN
Yeliz TUNGA
Kürşat ÇAĞILTAY | |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T09:47:09Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T09:47:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12481/18253 | |
dc.description.abstract | Türkiye tarihinin en büyük göç hareketi 2011 yılında Suriye’de başlayan iç savaş ilebaşlamıştır. O tarihten günümüze kadar Türkiye’ye yaklaşık olarak 3,6 milyon Suriyevatandaşı giriş yapmıştır. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü 2018 verilerine göre Türkiyede bulunan Suriyeli nüfusunun yaklaşık 1,6 milyonunu okul çağındaki çocuklar veyükseköğretim düzeyindeki gençler oluşturmaktadır. Göz ardı edilemeyecekbüyüklükte olan bu kitlenin nitelikli bireyler olarak yetişmesi sadece Suriyeli’leringeleceği için değil Türkiye’nin geleceği için de önem teşkil etmektedir. Bu sebeple buçalışmada 2011 yılından itibaren Türkiye’de yaşamakta olan Suriyeli çocuklarıneğitimine yönelik yürütülen çalışmalar incelenerek bir durum tespiti yapılmasıhedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda ülkemizde bulunan Suriyeli çocuklarıneğitimini konu alan akademik çalışmalar ve sivil toplum kuruluşları tarafındanhazırlanan raporlar derlenerek genel bir tablo çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmasonucunda Suriyeli çocukların eğitim sürecinde yaşanan sorunlar; okula erişimoranlarının düşüklüğü, dil engeli, nitelikli öğretmen eksikliği başlıkları altındatoplanarak bu problemlerin olası çözümleri tartışılmıştır | |
dc.title | Türkiye'deki Suriyeli Çocukların Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir Alanyazın Taraması | |
dc.identifier.volume | 21 | |
dc.identifier.startpage | 317 | |
dc.identifier.endpage | 333 | |
dc.identifier.issn/e-issn | 2149-9683 | |