Sanal Market Alışverişi Yapma Niyetinde Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bileşenleri ile Risk Algılarının Etkisi
Abstract
İnternet ve mobil teknolojilerin kullanımının yaygınlaşması ile e-perakendeuygulamaları hızla benimsenmiştir. Fakat hızlı tüketim ürünlerinin satışasunulduğu sanal market alışverişlerinin benimsenme ve kullanım oranları çokdaha yavaş artış göstermektedir. Sanal market alışverişinin kullanımoranlarının artırılması ve gelişmekte olan pazar yapısına veri sağlanabilmesiiçin, bu kanalların kabulünü etkileyen faktörler ile risk algılarının incelenmesiönemlidir. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmanın kavramsalçerçevesi Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli 2 (UTAUT2) ’yedayanmaktadır. 402 kişiye anket uygulanarak gerçekleştirilen araştırmadakolaylaştırıcı unsuların, alışkanlığın, performans beklentisinin ve zamanriskinin pozitif; psikolojik riskin ise negatif yönlü etkisinin olduğu tespitedilmiştir.
Collections
- TR - Dizin [3877]