Show simple item record

dc.contributor.authorİrem ÇAKIR İpek KAZANÇOĞLU
dc.date.accessioned2023-03-03T09:47:17Z
dc.date.available2023-03-03T09:47:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/18267
dc.description.abstractİnternet ve mobil teknolojilerin kullanımının yaygınlaşması ile e-perakendeuygulamaları hızla benimsenmiştir. Fakat hızlı tüketim ürünlerinin satışasunulduğu sanal market alışverişlerinin benimsenme ve kullanım oranları çokdaha yavaş artış göstermektedir. Sanal market alışverişinin kullanımoranlarının artırılması ve gelişmekte olan pazar yapısına veri sağlanabilmesiiçin, bu kanalların kabulünü etkileyen faktörler ile risk algılarının incelenmesiönemlidir. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmanın kavramsalçerçevesi Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli 2 (UTAUT2) ’yedayanmaktadır. 402 kişiye anket uygulanarak gerçekleştirilen araştırmadakolaylaştırıcı unsuların, alışkanlığın, performans beklentisinin ve zamanriskinin pozitif; psikolojik riskin ise negatif yönlü etkisinin olduğu tespitedilmiştir.
dc.titleSanal Market Alışverişi Yapma Niyetinde Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli Bileşenleri ile Risk Algılarının Etkisi
dc.identifier.volume18
dc.identifier.startpage305
dc.identifier.endpage326
dc.identifier.issn/e-issn1304-4796
dc.identifier.issn/e-issn2146-2844


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record