Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşak ÖZORAL
dc.date.accessioned2023-03-03T09:47:17Z
dc.date.available2023-03-03T09:47:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/18268
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; modern yaşamın ve tüketim kültürünün mikro ölçekteörneği olan alışveriş merkezlerinin (AVM), yerel kültür üzerindeki etkileriniaraştırmaktır. Makalede nitel araştırma yöntemlerinden etnografik yöntemkullanılmıştır. Çalışmada Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) önemli kentiDubai’de bulunan dünyanın en büyük AVM’lerinden Dubai Mall örneğiseçilmiştir. Dubai’de yaşayan yerli halktan rastgele ve kartopu örneklemyöntemi ile seçilen 150 Emirati vatandaşının, Dubai Mall’a yönelik görüşleriyarı yapılandırılmış soru tekniğine dayalı görüşmeleri analizedilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre AVM’lerin bulundukları çevredekigeleneksel günlük yaşamın yerleşik düzenini ve bireylerin davranışmodellerini değiştirdikleri saptanmıştır. Araştırma sonuçları, Emirativatandaşların küreselleşme sürecinin etkisi altında radikal sosyal ve kültüreldeğişimler deneyimlediklerini göstermektedir. AVM’ler, Emirlikler‘deyaşayan halkın yaşam tarzında, sosyal ilişkilerinde ve davranışlarındagözlenen değişimi hızlandıran, yaygınlaştıran kurumlar olarak ön planaçıkmıştır. Dubai Mall örneğinde, AVM’lerin sundukları hizmetlerin zorlayıcıetkisi ile geleneksel ve tutucu yerel halkların dahi batı kültürünün izlerinitaşıyan yeni tutum ve davranışlara yöneldiği de elde edilen sonuçlararasındadır.
dc.titleTüketim Kültürünün Yerel Kültürler Üzerindeki Etkisinde Alışveriş Merkezlerinin (AVM) Rolü: Dubai Mall
dc.identifier.volume18
dc.identifier.startpage292
dc.identifier.endpage304
dc.identifier.issn/e-issn1304-4796
dc.identifier.issn/e-issn2146-2844


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Basit öğe kaydını göster