Öğrencilerin Sosyal Dışlanmışlık Düzeylerinin Kantil Regresyon ile Analizi
Abstract
Sosyal dışlanma, bireyin içinde yaşadığı topluluk üyeleriylekarşılaştırıldığında bu topluluğun dışında kaldığı anlamına gelmektedir.Bireylerin sosyal, kültürel ve ekonomik yaşama etkin bir şekildekatılamamalarıyla ilgilidir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sosyaldışlanmasıyla ilişkili sosyo-demografik özellikler araştırılmıştır. Çalışmagrubuna 287 gönüllü üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışmaya katılanöğrenciler, sosyo-demografik özellikler ve sosyal dışlanma ölçeğinin yer aldığıbir anket doldurmuşlardır. Öğrencilerin sosyal dışlanmışlık düzeyleriniincelemek için 10., 50. ve 90. persantiller belirlenmiş ve kantil regresyon analiziuygulanmıştır. Bu analiz sonucunda hangi değişkenlerin hangi kantillerdeanlamlı olduğu belirlenmiştir. Düşük sosyal dışlanmışlık düzeyini gösteren 10.kantilde cinsiyet, ekonomik durum ve barınma değişkenleri anlamlıbulunurken, orta düzeyde sosyal dışlanmışlık düzeyini gösteren 50. kantildecinsiyet, annenin iş durumu, ekonomik durum ve barınma değişkenleriistatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Cinsiyet, sınıf, annenin iş durumu veekonomik durum değişkenleri yüksek sosyal dışlanmışlık düzeyini gösterenson kantilde anlamlı değişkenler olarak belirlenmiştir.
Collections
- TR - Dizin [3877]