Kurumsal Kimlikte Logo ve Amblem Tasarımlarının Değişim Süreci: Dünyanın En Değerli Markaları Üzerine Bir İnceleme
Abstract
Kurumların kendilerini görsel olarak ifade ederken, tüketici ile iletişimegeçtikleri en belirgin öğelerden biri, logo ve amblem tasarımlarıdır. Logo veamblem tasarımları renkleri, biçimleri ve tipografik unsurlarıyla kurum imajınıyansıtarak; tüketicilerin dikkatini çekme, onları ikna etme ve satın almayönünde etkilemede büyük önem taşımaktadır. Kurumlar, pazardakikonumlarını koruyabilmek ve gelişen dünyada kendilerine yer edinebilmekiçin kimi zaman logo ve amblem tasarımlarında değişikliğe ihtiyaçduymaktadır. Bu çalışmada; küresel markaların tarihsel süreç içerisindekideğişim sürecini ve marka değerleri arasındaki ilişkiyi açığa çıkarmakamaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini, küresel marka araştırmasıyapan Interbrand ve Millward Brown kuruluşlarının 2018 yılı en değerli markaaraştırmalarından elde edilen veriler oluşturmaktadır. Buna göre; markaaraştırma sonuçlarının en değerli ilk 10 markası içerisinde ortak olan “Apple,Google, Amazon, Facebook, McDonald’s ve Microsoft” markalarına ait logo veamblem tasarımlarının gelişim süreçlerinin incelendiği çalışmada, içerik analiziyönteminden yararlanılmıştır.
Collections
- TR - Dizin [3877]