Show simple item record

dc.contributor.authorZehra ATABEY Işıl KARPAT AKTUĞLU
dc.date.accessioned2023-03-03T09:47:24Z
dc.date.available2023-03-03T09:47:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/18281
dc.description.abstractKurumların kendilerini görsel olarak ifade ederken, tüketici ile iletişimegeçtikleri en belirgin öğelerden biri, logo ve amblem tasarımlarıdır. Logo veamblem tasarımları renkleri, biçimleri ve tipografik unsurlarıyla kurum imajınıyansıtarak; tüketicilerin dikkatini çekme, onları ikna etme ve satın almayönünde etkilemede büyük önem taşımaktadır. Kurumlar, pazardakikonumlarını koruyabilmek ve gelişen dünyada kendilerine yer edinebilmekiçin kimi zaman logo ve amblem tasarımlarında değişikliğe ihtiyaçduymaktadır. Bu çalışmada; küresel markaların tarihsel süreç içerisindekideğişim sürecini ve marka değerleri arasındaki ilişkiyi açığa çıkarmakamaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini, küresel marka araştırmasıyapan Interbrand ve Millward Brown kuruluşlarının 2018 yılı en değerli markaaraştırmalarından elde edilen veriler oluşturmaktadır. Buna göre; markaaraştırma sonuçlarının en değerli ilk 10 markası içerisinde ortak olan “Apple,Google, Amazon, Facebook, McDonald’s ve Microsoft” markalarına ait logo veamblem tasarımlarının gelişim süreçlerinin incelendiği çalışmada, içerik analiziyönteminden yararlanılmıştır.
dc.titleKurumsal Kimlikte Logo ve Amblem Tasarımlarının Değişim Süreci: Dünyanın En Değerli Markaları Üzerine Bir İnceleme
dc.identifier.volume18
dc.identifier.startpage73
dc.identifier.endpage92
dc.identifier.issn/e-issn1304-4796
dc.identifier.issn/e-issn2146-2844


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record