Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi
Abstract
Teknoloji gelişimi bireylerin haber alma kaynaklarını etkilemiş ve değişikliğeuğratmıştır. Başlıca haber alma kaynaklarından olan kitle iletişim araçlarısiyaset pazarlaması alanında da kullanılmaktadır. Kitle iletişim araçlarınıyoğun bir şekilde kullanan genç seçmenler siyasi partiler için önemli bir hedefkitlesidir. Çalışmanın amacı kitle iletişim araçlarının genç seçmenlerindavranışsal niyetleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla BalıkesirÜniversitesi’nde öğrenim gören 470 öğrenciden anket yoluyla veritoplanmıştır. 470 anket içerisinden yanlış veya eksik doldurulan 66 anketçıkarılmıştır. Çalışmaya 404 anket dahil edilmiştir. Öncelikle faktörlergeçerlilik ve güvenirlik testine tabi tutulmuş ve yeterli sonuçlar alınmıştır.Ardından regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda kitle iletişimaraçlarının genç seçmenlerin davranışsal niyetleri üzerinde etkisi olduğusaptanmıştır. Buna göre kitle iletişim araçlarının politik arenada kullanımı,genç seçmenlerin politik eğilimleri hakkında bilgiler verilmiştir. Ayrıca siyasikişi/kurumlar ve ardıl çalışmalar yapacak olan akademisyenlere bazıönerilerde bulunulmuştur. Çalışma siyaset, pazarlama ve iletişim bilimleriniiçeren çok alanlı (multidisipliner) bir çalışmadır.
Collections
- TR - Dizin [3877]