Ders Dışı Sporla İlgili Oyunların Lise Öğrencilerinin Davranış Örüntülerine Etkisi
Özet
Ders dışı etkinlik kapsamında uygulanan sporla ilgili oyunuygulamalarının lise öğrencilerinin davranış örüntülerine etkisininincelenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmadeneysel desende ön test- son test kontrol gruplu olarakgerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 9. sınıf kadın veerkek karma, 15 uygulama 19 kontrol grubu olmak üzere toplam34 lise öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmalar ders dışı etkinlik olarakyürütülmüştür. Deney grubu haftada 2 gün ve günde 2 ders saati(80 dakika) olmak üzere 10 hafta boyunca sporla ilgili oyunuygulamalarına katılmışlardır. Araştırmada öğrencilerin davranışörüntülerini belirlemek amacıyla öntest ve sontest ölçme aracıolarak “11-18 Yaş Gençler için Kendini Değerlendirme Ölçeği”kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde öntest puanlarıkontrol altına alınarak ANCOVA analizi kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre lise öğrencilerinin davranışlarında içe yönelim vetoplam sorunlu davranış puanlarında deney grubunun değerlerikontrol grubundan istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklı(p<.05) ve düşük bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, liseöğrencilerinin davranış sorunlarını azaltmada kullanılan ders dışıspor tabanlı oyunların etkili uygulamalar olduğu söylenebilir.
Koleksiyonlar
- TR - Dizin [3877]