İşletme Yöneticilerinin Lojistik Maliyetlere Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Uygulama
Abstract
Lojistik, işletmeler ile tüketiciler arasında ürünve hizmet sunumlarında köprü işlevini görmektedir.Bu yüzden, bir işletmenin ürün ve hizmetsunumundaki başarısı lojistik gücüne bağlıdırve bu anlamda lojistik, çok önemli bir fonksiyondur.Günümüzde işletmeler arası rekabetinboyut değiştirmesine paralel olarak lojistiğinönemi artmış ve lojistik faaliyetler büyük önemkazanmıştır. Tüketicilerin taleplerine ve beklentilerinebağlı olarak, işletmelerin üretim vepazarlama maliyetlerinden kaçınamamaları,lojistik faaliyetlerden dolayı oluşan lojistikmaliyetlere odaklanılması zorunluluğunugerektirmiştir. Lojistik maliyetler, ortayaçıkması engellenemeyen ama indirgenebilirnitelikte olan maliyetlerdir. Buna rağmen işletmeyöneticilerinin, lojistik maliyetlere gerekenönemi verdiklerini söylemek pek doğru değildir.Bu sav üzerine oluşturulan bu çalışmada önceliklekonu ile ilgili yapılan yurt içi literatür taramasınayer verilmiş, daha sonra lojistik maliyetlerkısaca anlatılmıştır. Çalışmanın uygulamakısmında ise lojistiği kendi bünyesinde gerçekleştirenveya bu konuda lojistik işletmelerindendestek alan işletme yöneticilerine yapılan anketçalışmasının sonuçları açıklanmıştır. Sonuçkısmında ise anket çalışmasının sonuçlarınayönelik olarak değerlendirmeler yapılmış velojistik maliyetleri düşürebilmek için işletmelerebirtakım öneriler sunulmuştur.
Collections
- TR - Dizin [3877]