dc.description.abstract | Türkiye, son yıllarda çevresindeki ülkelerde yaşanan çatışma ve savaşların etkisiyleuluslararası göç hareketliliğinde hedef ülkelerden biri olmuştur. Türkiye’nin 2011’den bu yanasavaş halinde olan Suriye’ye coğrafi yakınlığı Türkiye’ye yönelik Suriyeli göçünü beraberindegetirmiştir. Bu gelişmelerle birlikte mültecilik alanı sosyal hizmetin güncel çalışma alanlarındanbiri haline gelmiştir. Zorunlu göç edenler içerisinde üniversitelerde öğrenim gören Suriyeliöğrenciler de yer almaktadır. Savaş nedeniyle ülkemize göçün artmasıyla üniversitelerdekimülteci öğrenci sayısı da giderek artmaktadır. Mülteci üniversite öğrencileri ile ilgili literatürdekibilgiler sınırlıdır ve yapılan çalışmalar yok denecek kadar azdır. Kurumların ve öğrencilerinyaşadığı süreci sosyal hizmet bakış açısıyla analiz etmek alana dair sorunların irdelenmesindeve çözümler üretilmesinde önemlidir. Suriyeli mülteci üniversite öğrencilerinde sosyaldışlanmanın çok boyutlu olarak araştırıldığı bu çalışma 19.04.2018-08.06.2018 tarihleriarasında Uşak Üniversitesinde öğrenim gören 224 Suriyeli öğrenciden kartopu örneklemeyöntemi ile belirlenen 20 öğrenciyle yüz yüze derinlemesine görüşmeler yapılarakgerçekleştirilmiştir. Verilere içerik analizi ve tematik analiz uygulanmıştır. Suriyeli öğrencilerinekonomik, mekânsal, şehir temelli, eğitim, sağlık gibi boyutlarda sosyal dışlanma algıladığıgörülmüştür. Ayrıca, üniversiteli Suriyeli öğrencilerin mülteci olmaktan kaynaklanan sorunlarıyükseköğrenim sürecindeki eğitimsel sorunlarla birleştiğinde çoklu dezavantajlılığa nedenolmaktadır. | |