Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAhmet DELİL Bülent Nuri ÖZCAN Okay IŞLAK
dc.date.accessioned2023-03-03T09:48:14Z
dc.date.available2023-03-03T09:48:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/18370
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, TIMSS-2019 bilişsel alan becerilerini temel alarak 2018yılı ilkokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların sınıfdüzeylerine ve öğrenme alanlarına göre analizini yapmaktır. Nitel araştırmadesenlerinden durum çalışması deseninin uygulandığı çalışmada veri toplamayaklaşımı olarak doküman analizi yapılmış, kazanımların sınıflandırılmasıamacıyla nitel veri analizi tekniklerinden betimsel analiz kullanılmıştır.Çalışmada, birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar olan toplam 229 tanekazanım ifadesi değerlendirmeye tabi tutulmuş, söz konusu kazanımlarınbilişsel özelliklerinin 1.’den 4.’ye doğru sınıf düzeylerine göre ve öğrenmealanlarına göre değişimi analiz edilmiştir. Bulgulara göre tüm kazanımların%58’i bilme, %32’si uygulama ve %10’u akıl yürütme basamağındadır. Sınıfdüzeyleri karşılaştırıldığında, 1. sınıftan 4. sınıfa doğru gidildikçe bilmedüzeyindeki kazanım sayılarının azaldığı, akıl yürütme basamağındakikazanım sayılarının ise arttığı görülmüştür. Bulgular ışığında sonuçlartartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.titleİlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının TIMSS-2019 Değerlendirme Çerçevesine Göre Analizi
dc.identifier.volume18
dc.identifier.startpage270
dc.identifier.endpage282
dc.identifier.issn/e-issn1304-4796
dc.identifier.issn/e-issn2146-2844


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Basit öğe kaydını göster