Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMetin AŞÇI Remzi YILDIRIM
dc.date.accessioned2023-03-03T09:48:16Z
dc.date.available2023-03-03T09:48:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/18373
dc.description.abstractBu araştırma ile öğretmen adaylarının örtük programdan kaynaklanan stres algılarını belirlemek ve bu durumu örgüt kültürü açısından değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılarak durum saptaması yapılmıştır. Veriler, “Örtük Programdan Kaynaklanan Stres Algılarının Belirlenmesi Ölçeği” adlı veri toplama aracılığı ile 364 öğretmen adayından toplanmıştır. Veriler normal dağılım göstermediği için nonparametrik analizler kullanılmıştır.Katılımcıların ölçekten aldıkları puan ortalamalarında cinsiyet ve GANO puanları değişkenine göre anlamlı bir farkın olup olmadığına bakılırken “Mann Whitney U Analizi”, bölüm değişkenine göre anlamlı bir farkın olup olmadığına bakılırken “Krusskal Wallis Analizi” uygulanmıştır. Cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmen adayları lehine anlamlı fark bulunmuş, GANO puanına göre ise anlamlı fark bulunmamıştır. Bölüm değişkenine göre öğrenci boyutunda anlamlı fark bulunmamış, öğretmen boyutunda anlamlı fark bulunmuştur. Farkın olduğu gruplar “Dunn Analizi” ile belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular ile örtük programın daha önceden kestirilemeyen olumsuz çıktılarının yol açtığı stres algıları, örgüt kültürü bazında değerlendirilmiştir.
dc.titleÖğretmen Adaylarının Örtük Program Kaynaklı Stres Algılarının Örgüt Kültürü Açısından Değerlendirilmesi
dc.identifier.volume18
dc.identifier.startpage219
dc.identifier.endpage232
dc.identifier.issn/e-issn1304-4796
dc.identifier.issn/e-issn2146-2844


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Basit öğe kaydını göster