dc.contributor.author | Semiha ŞAHİN
Mustafa ŞAHİN | |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T09:48:18Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T09:48:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12481/18378 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 1974-1975 öğretim yılı ile 1981-1982 öğretim yıllarıarasında iki yıllık eğitim enstitülerinde öğrenim gören ilkokul öğretmenlerininkendilerini yetiştiren kurumlara ilişkin görüş ve değerlendirmelerine yervermektir. Bu araştırma, mevcut bir durumun olduğu şekliyle betimlendiğitarama modelindedir. Nitel araştırma yöntemiyle yapılan araştırmanınverilerinin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış “İlkokul Öğretmeni Yetiştiren Kurumlara İlişkin GörüşmeFormu” adlı form kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir’deyaşamakta olan eğitim enstitülerinden mezun ilkokul öğretmenlerioluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, eğitim enstitüleri mezunlarımezun oldukları enstitülerdeki öğretim elemanlarını genel olarak olumludeğerlendirmişler fakat bu okulların dönemin siyasi gelişmelerinden oldukçaolumsuz etkilenmiş olduğunu da ifade etmişlerdir. Okullar bina vedonanımları bakımından diğer okullara göre daha olumlu bulunmuştur.Öğrencilerinin ise gelir durumları bakımından daha alt seviyede ve geneldekırsal kesimde yaşayan ailelerin çocukları olduğu görülmüştür. | |
dc.title | Mezunlarının Perspektifinden Eğitim Enstitüleri | |
dc.identifier.volume | 18 | |
dc.identifier.startpage | 147 | |
dc.identifier.endpage | 154 | |
dc.identifier.issn/e-issn | 1304-4796 | |
dc.identifier.issn/e-issn | 2146-2844 | |