Show simple item record

dc.contributor.authorSemiha ŞAHİN Mustafa ŞAHİN
dc.date.accessioned2023-03-03T09:48:18Z
dc.date.available2023-03-03T09:48:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/18378
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 1974-1975 öğretim yılı ile 1981-1982 öğretim yıllarıarasında iki yıllık eğitim enstitülerinde öğrenim gören ilkokul öğretmenlerininkendilerini yetiştiren kurumlara ilişkin görüş ve değerlendirmelerine yervermektir. Bu araştırma, mevcut bir durumun olduğu şekliyle betimlendiğitarama modelindedir. Nitel araştırma yöntemiyle yapılan araştırmanınverilerinin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış “İlkokul Öğretmeni Yetiştiren Kurumlara İlişkin GörüşmeFormu” adlı form kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir’deyaşamakta olan eğitim enstitülerinden mezun ilkokul öğretmenlerioluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, eğitim enstitüleri mezunlarımezun oldukları enstitülerdeki öğretim elemanlarını genel olarak olumludeğerlendirmişler fakat bu okulların dönemin siyasi gelişmelerinden oldukçaolumsuz etkilenmiş olduğunu da ifade etmişlerdir. Okullar bina vedonanımları bakımından diğer okullara göre daha olumlu bulunmuştur.Öğrencilerinin ise gelir durumları bakımından daha alt seviyede ve geneldekırsal kesimde yaşayan ailelerin çocukları olduğu görülmüştür.
dc.titleMezunlarının Perspektifinden Eğitim Enstitüleri
dc.identifier.volume18
dc.identifier.startpage147
dc.identifier.endpage154
dc.identifier.issn/e-issn1304-4796
dc.identifier.issn/e-issn2146-2844


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record