dc.contributor.author | Esra ATABAY
Gökhan DEMİRCİOĞLU | |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T09:48:20Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T09:48:20Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12481/18380 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, işbirlikli öğrenme yönteminin yüksekokul öğrencilerinin muhasebe denetimi konularını anlamaları üzerine etkisinin belirlenmesidir. Çalışmada yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma, Trabzon Üniversitesi Vakfıkebir Meslek Yüksekokulu “Muhasebe ve Vergi Uygulamaları” ile “Maliye” programlarında muhasebe denetimi dersi alan 91 öğrenci ile yürütülmüştür. İlk programda öğrenim gören 48 öğrenci deney grubu ve sonraki programda öğrenim gören 43 öğrenci kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencileri işbirlikli öğretim yöntemi kullanılarak öğretilirken kontrol grubu öğrencileri geleneksel yaklaşımla (öğretmen merkezli) öğretilmiştir. Veri toplama araçları olarak, “Akademik Başarı Testi” ve “Jigsaw Görüş Ölçeği (JGÖ)” kullanılmıştır. Başarı testi her iki gruba ön ve son-test olarak iki kez uygulanırken, JGÖ sadece deney grubuna son-test olarak uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında işbirlikli öğrenme yönteminin yüksekokul öğrencilerinin muhasebe denetimi konularını anlamaları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı belirlenmiştir. | |
dc.title | İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Yüksekokul Öğrencilerinin Muhasebe Denetimi Konularını Anlamaları Üzerine Etkisi | |
dc.identifier.volume | 18 | |
dc.identifier.startpage | 110 | |
dc.identifier.endpage | 128 | |
dc.identifier.issn/e-issn | 1304-4796 | |
dc.identifier.issn/e-issn | 2146-2844 | |