dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlikkavramına yönelik algılarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerindendurum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nindoğusunda yer alan bir devlet üniversitesindeki ilköğretim matematik öğretmenliğilisans programının dördüncü sınıfında öğrenim gören 12 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla görüşme yöntemindenyararlanılmıştır. Bu doğrultuda veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarınınetkinlik kavramına ilişkin algılarını incelemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeformu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analiziyöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda öğretmenadayları etkinlik kavramını; materyal kullanılan, oyun oynatılan, aktif katılımısağlayan, daha iyi öğrenmeyi sağlayan, dersi sevdiren, grup çalışması yapılan,öğrenmeyi kolaylaştıran, şarkı söyletilen ve günlük yaşamdan örneklerin kullanıldığıuygulamalar ve öğretim yöntemi olarak algıladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenadaylarının neredeyse yarısı lisans öğrenimleri süresince etkinlik kavramına yönelikders almadıklarını ifade etmişlerdir. Ders aldığını belirten öğretmen adaylarının büyükçoğunluğu ise bu derslerin, etkinlik kavramına yönelik olarak yetersiz bilgi sağladığınıdile getirmişlerdir. | |