Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin, Hemşire ve Ebenin Adli Olgulardaki Sorumlulukları İle İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
Abstract
Amaç: Bu çalışma, ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin,adli olgularda hemşire ve ebelerinsorumlulukları ile ilgilibilgi düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı olarak planlananaraştırma, 1 Ekim-30 Kasım 2017 tarihleri arasındaManisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri FakültesiEbelik ve Hemşirelik Bölümlerinden çalışmaya katılmakiçin gönüllü olan 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 502öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında,öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren “Ebelik veHemşirelik Öğrencilerine ait Tanıtıcı Özelliklere İlişkinAnket Formu” ile “Ebelik ve Hemşirelik ÖğrencilerininAdli Olgu ve Sorumlulukları ile İlgili Bilgi Düzeylerininİncelenmesine Yönelik Anket Formu” kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,27±1,57 olup,%82,3’ü kadındır. Öğrencilerin %82,1’inin adli olgu vesorumlulukları ile ilgili eğitim almadığı, %70,5’inin adliolgu bildiriminin nerelere yapılacağını bilmediği,%76,7’sinin adli olgular ile ilgili sorumluluklar konusundabilgi sahibi olmadığı saptanmıştır. %79,1’inin adli olgu vesorumlulukların yerine getirilmediği takdirde uygulanacakceza hükmü konularında bilgi sahibi olmadıklarısaptanmıştır. %83,7’sinin adli olgu ve sorumluluklarınayönelik ayrı bir eğitime gereksinim duyduğu,%65,9’ununstajlar sırasında gelen vakaları adli olgu açısındandeğerlendiremediği saptanmıştır.Sonuç: Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin, adliolgulardaki sorumlulukları ile ilgili bilgi düzeylerinindüşük düzeyde olduğu görülmüştür. Ebelik ve hemşirelikmesleğine aday öğrencilerin adli olgu ve sorumlulukları ileilgili bilgi düzeylerinin arttırılmasında mezuniyet öncesieğitim programlarının güçlendirilmesi önerilebilir.
Collections
- TR - Dizin [3877]