Show simple item record

dc.contributor.authorABDURRAHMAN İLĞAN;MUSTAFA ERDEM;Altan ÇAKMAK;Ertuğrul ERDOĞMUŞ;Seyfettin Ömer SEVİNÇ
dc.date.accessioned2020-06-30T10:26:40Z
dc.date.available2020-06-30T10:26:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citation4
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNE1EUXdNQT09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/2176
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okullarının mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının ortaya konulmasıdır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın hedef evreni Manisa’nın Demirci ve Ankara’nın Sincan ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerdir. Ölçme aracı 3 alt boyuttan oluşmakta olup, ölçeğin tamamı varyansın % 68’ini açıklamakta iken; ölçeğin alpha güvenirlik katsayısı ise ,97’dir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde; betimsel istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve F testi kullanılmıştır. ilköğretim okullarının amaçlarının öğretmenler tarafından paylaşılma ve bu amaçların öğrenmeye odaklanma düzeyine; ilköğretim okullarının işbirlikçi mesleki gelişim faaliyetlerine sahip olma düzeyine ve ilköğretim okullarında öğretmenlerin karara katılma ve desteklenme düzeyine öğretmenlerin büyük ölçüde katıldıkları ortaya çıkmıştır. Bu bulgular doğrultusunda ilköğretim okullarının büyük ölçüde mesleki öğrenme topluluğu olduğu sonucuna ulaşmak mümkündür.
dc.description.abstractGeneral purpose of this study was to determine the situation of primary schools’ being professional learning societies. Survey model was used in the study. Target population of the study was the teachers working in the primary schools at Demirci in Manisa and Sincan in Ankara. The scale had 3 subdimensions; the whole scale explained 68% of variance, reliability coefficient of the scale was .97. In the analysis of the data gathered in the study descriptive statistics, mean, standard deviation, t-test and F test are used. It was found out that teachers highly agreed the level of sharing the aim of their schools and these aims’ focusing on learning, the level of primary schools’ possessing cooperative professional development activities and teachers participation in decisions and level of being supported. According to the findings, it is possible to state that primary schools are professional learning societies on a large scale.
dc.language.isotur
dc.titleİlköğretim okullarının mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluatıon of professıonal learnıng commınıty of prımary schools
dc.typeOTHER
dc.contributor.departmentCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ;YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ;CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ;CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ;CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.nameOfPublishedMaterialKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.identifier.volume19
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage151
dc.identifier.endpage166
dc.identifier.issn/e-issn1300-8811;null


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record