Show simple item record

dc.contributor.authorDERYA GÖĞEBAKAN YILDIZ;GÜLBİN KIYICI;GÜLŞEN ALTINTAŞ
dc.date.accessioned2020-06-30T10:29:16Z
dc.date.available2020-06-30T10:29:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citation4
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMk1UTTJOZz09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/2327
dc.description.abstractAraştırmanın amacı kimya öğretiminde kullanılan ters yüz edilmiş sınıf (TES) modelinin öğretmen adaylarının erişileri ve görüşleri açısından incelenmesidir. Çalışmada, nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin birlikte kullanılması yoluyla, araştırma sonuçlarını bütünleştirilmesine imkan sağlayan karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma Deney (N:21) ve Kontrol (N:18) grupları olmak üzere toplam 39 Fen Bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Deney ve kontrol gruplarına işlem öncesi ön test ve işlemler sonrasında da son test olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, ,Genel Kimya Başarı Testi' ayrıca tersyüz sınıf etkinliklerine ilişkin sürecin daha iyi açıklanması amacıyla öğretmen adaylarına dört maddelik bir görüş formu uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak, deney grubunda Genel Kimya-1 dersinin öğretiminde kullanılan TES modelinin öğretmen adaylarının erişileri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu söylenilebilir. Ayrıca öğretmen adayları TES modeli uygulamalarına ilişkin önemli oranda olumlu görüş belirttikleri ve modeli etkili buldukları saptanmıştır
dc.description.abstractThe aim of this research is a study of the flipped classroom used in chemistry education in terms of the academic achievement and views of the prospective teachers. In the study, mix method was used. Including the research experiment (N:21) and control (N:18) groups, it has been carried out with the 39 prospective science teachers.,General Chemistry Achievement Test' which have been developed by the reserchers before process as the pre test and after the process post test o the experiment and control groups, also with the aim of flipped classroom activities related process in mind, has been practiced to the prospective teachers in the form of a view form of four articles and the resulting data have been analized. As a result, it can be said there is an effect of the flipped classroom on General Chemistry-1 in the experiement group on the academic achievement of the prospective teachers. Moreover, it has also been found that the prospective teachers have opined in positive regarding the flipped classroom activities and they have found the method effective
dc.language.isotur
dc.titleTers-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi
dc.title.alternativeA Research into the Flipped Classroom in terms of the Academic Achievement, and Views of the Prospective Teachers
dc.typeRESEARCH
dc.contributor.departmentCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ;CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ;CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.nameOfPublishedMaterialSakarya University Journal of Education
dc.identifier.volume6
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage186
dc.identifier.endpage200
dc.identifier.issn/e-issn2146-7455;2146-7455


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record