Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: Devlet ve vakıf Üniversiteleri üzerinde bir uygulama
Özet
Bu araĢtırmada üniversite öğrencilerinin kurum kültürü ile kurumsal imaj algıları ve bu iki kavram arasındaki iliĢkinin incelenmesi amaçlanmıĢ, bununla birlikte, ankete katılan öğrencilerin kurumsal imaj ve kurum kültürü algılarının cinsiyetlerine, okudukları üniversite türüne (devlet- vakıf), okudukları bölümlere göre farklılaĢıp farklılaĢmadığı ve öğrencilerin okumakta oldukları gerek üniversite türüne, gerekse de bölümlere göre, okumakta oldukları bölüme iliĢkin memnuni- yetleri arasında anlamlı bir iliĢki olup olmadığı ortaya konmuĢtur. GeliĢtirilen hipotezler, gerçek- leĢtirilen bir alan çalıĢmasıyla test edilmiĢtir. Manisa ve Ġzmir illerinde gerçekleĢtirilen alan çalıĢmasının örneklemini, iki devlet ve iki vakıf üniversitesinden 454 üniversite öğrencisi oluĢ- turmaktadır. It was aimed to examine corporate culture and corporate image perceptions of university students and the relationship between these two concepts in this study. In addition, it is determi- ned whether corporate culture and corporate image perceptions of university students vary accor- ding to sex, type of university (public and foundation) and department which students have stu- died and whether there is a relationship between students‟ satisfaction about the department which students have studied according to type of university, as well as department which they have studied. Hypotheses that are developed tested with a fieldwork. The sample of the fieldwork carried out in Manisa and Izmir consists of 454 university students from two public universities and two foundation universities.
Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVMk56a3pNdz09http://hdl.handle.net/20.500.12481/2612
Koleksiyonlar
- TR - Dizin [3877]