Değer Tabanlı Bölümlendirme Kapsamında Organik Ürün Tüketicilerini Motive Eden Kişisel Değerlerin Belirlenmesi
Abstract
Özet: Son yıllarda tüketicilerin çevre ve sağlıklı yiyecekler konusundaki endişelerinin artması, organik ürünlere olan talebi de arttırmıştır. Bu anlamda organik tarımsal üretimin temel prensibi tüm canlıları kapsayacak şekilde güvenli yiyeceklerin üretilmesidir. Diğer taraftan tüketicilerin kendilerine ait kural ve tutumları da, organik ürün tüketiminde önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada, tüketicileri organik ürün satın almaları konusunda motive eden kişisel değer ve tutumlar ortaya konulmaya çalışılmış, bu noktada kişisel sağlık, lezzet ve çevreye ilişkin değerlerin organik ürün tüketiminde merkezi bir rol oynadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu bulgulara öncelikle faktör ve kümeleme analizleri uygulanmış, bu analizler sonucu ulaşılan bilgiler ışığında organik ürünlere ilişkin değer tabanlı bölümlendirme yapılmaya çalışılmıştır. Abstract: In recent years, consumer concerns on environmental and health issues related to food products have increased and, as a result, the demand for organically produced product has grown. The principles of organic agriculture are wide ranging and include concerns for safe food production for the all organism. On the other hand, personal beliefs and values play an important role in organic food consumption. This study addresses which specific values play an important role in organic food consumption. It seems that environmental values as well as humanitarian values play a central role. After that we employ factor and cluster analysis on these findings to make value based segmentation
URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0Rnek16ZzQ=http://hdl.handle.net/20.500.12481/2783
Collections
- TR - Dizin [3877]