Show simple item record

dc.contributor.authorElife ÖZER;Bilge DURUTÜRK;Yasemin SANAL
dc.date.accessioned2020-06-30T10:48:22Z
dc.date.available2020-06-30T10:48:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citation0
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFM05ETXdNQT09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/3578
dc.description.abstractBu çalışma, küçük ve orta ölçekli işletmelerin gelişmesini destekleme ve istihdamı artırma yolunda yürütülen uygulamalardan biri olan uygulamalı girişimcilik eğitimlerine katılan bireylerle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların demografik özellikleri, girişimcilik ile ilişkilendirilen kişilik özellikleri, kurstan beklenti ve iş planları paralelinde yapılan nitel analiz ile girişimcilik eğitimlerine bir bakış sunmak amaçlanmıştır. Katılımcıların katıldıkları kurs ile ilgili olarak sahip oldukları bilgi ve bilinçlerine yönelik olarak bir değerlendirme yapmak hedeflenmiştir. Bu doğrultuda bir devlet üniversitesine bağlı sürekli eğitim merkezinde yürütülen girişimcilik eğitimine devam etmiş olan 73 katılımcı ile kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme neticesinde katılımcılar eğitime katılım amaçlarına göre ‘belirli bir iş fikri ile gelen’, ‘maddi destekten faydalanmayı amaçlayan’ ve ‘herhangi bir iş fikrine sahip olmayan’ katılımcılar olmak üzere üç grupta değerlendirilmiştir. Ayrıca bu grupların kişilik özelliklerinde belirli benzerlikler dikkati çekmiştir. Mevcut çalışma, girişimcilik sertifika eğitimi katılımcı profilini özgün kategoriler ile ortaya koymak niyetiyle yola çıkarak bu amaç doğrultusunda zengiler veriler ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThis study was conducted with individuals participating in an applied entrepreneurship training program, which is one of the applications carried out in order to support the development of SMEs (Small and Medium-sized Entersprises) and to increase employment. The study was aimed to present an overview of entrepreneurship trainings with qualitative analysis conducted in parallel with demographic profiles of the participants, personality traits associated with entrepreneurship and participants’ expectations and their business plans. To that end, a questionnaire consisting of open and close-ended questions were administered to 73 participants who participated in an entrepreneurship training in a continuous education centre connected to a state university. As a result of the evaluation, the participants were evaluated in three subgroups according to their purpose of participation: ‘having a specific business idea’, ‘aiming to benefit from financial support’ and ‘not having any business plans’. As a noteworthy finding, certain similarities were detected in the personality traits of these groups.
dc.language.isotur
dc.titleGİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ ALAN BİREYLERİN EĞİTİME KATILIM AMAÇLARI VE GİRİŞİMCİLİĞE YÖNELİK KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
dc.title.alternativeASSESSMENT OF OBJECTIVES AND PERSONALITY TRAITS OF PARTICIPANTS IN ENTREPRENEURSHIP TRAINING PROGRAMS
dc.typeRESEARCH
dc.contributor.departmentADANA BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ;ADANA BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ;MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.nameOfPublishedMaterialCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.identifier.DOI-ID10.18026/cbayarsos.544728
dc.identifier.volume17
dc.identifier.issue1
dc.identifier.issn/e-issn1304-4796;2146-2844


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record