Finans Alanında Geliştirilen Mobil Uygulamaların Finansal Okuryazarlık Üzerindeki Etkisi
Abstract
Finansal okuryazarlık üzerine geliştirilecek olan politikalar 2012 yılından beri
özellikle Türkiye’nin de dâhil olduğu G20 ve OECD ülkeleri tarafından öncelikli
küresel politikalar olarak kabul görmektedir. Son on yılda mobil cihazların kullanımı
artmış olmakla beraber bilgiye erişim kolaylaşarak yeni olanaklar ortaya çıkmıştır. Bu
araştırma finansal piyasalar ve okuryazarlık üzerine geliştirilmiş olan mobil
uygulamaların internet kullanımını yönlendirerek finansal okuryazarlığı etkileyip
etkilemediğini ve bireylerin etkin finansal aktör olabilmelerine dair herhangi bir
yardımının varlığını incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yaklaşımlarından
betimsel yöntem kullanılarak yürütülen çalışma ile anket yöntemi kullanılarak saha
çalışması sonucu elde edilerek kantitatif veri çalışmanın temelini oluşturmuştur. Bu
araştırmada örneklem olarak İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Fakültesi,
İktisat Fakültesi vb. fakültelerde ve meslek yüksekokullarında eğitim gören Adnan
Menderes Üniversitesi öğrencileri seçilmiştir. Araştırmanın bulguları hem bilimsel hem
de teknolojik yönleriyle, Türkiye’de ve küresel çerçevede özgün değerler ortaya
koyarak bilgi ekonomisinin en önemli üretim faktörlerinden olan bilgi stokuna önemli
katkılarda bulunacaktır. Policies on financial literacy have been developed since 2012, especially by the
G20 and OECD countries, including Turkey, as a priority global policy. Although the
use of mobile devices has increased in the last decade, new opportunities have emerged
by facilitating access to information. This study aims to examine whether mobile
applications developed on financial markets and literacy can influence financial
literacy and help individuals become effective financial actors by directing the use of
the internet. In this research, as an example, Faculty of Economics and administrative
Sciences, Faculty of Business Administration, Faculty of Economics, etc. Adnan
Menderes university students who have been educated in faculties and vocational
schools have been selected. The findings of the research will make significant
contributions to the information stock, which is one of the most important production
factors of the information economy, by revealing original values both in Turkey and in
the global context with its scientific and technological aspects.
URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBMU5UY3dNQT09http://hdl.handle.net/20.500.12481/3598
Collections
- TR - Dizin [3877]