Show simple item record

dc.contributor.authorÖZEL SEBETCİ;CAN KARABIYIK
dc.date.accessioned2020-06-30T10:48:25Z
dc.date.available2020-06-30T10:48:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citation0
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBMU5UY3dNQT09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/3598
dc.description.abstractFinansal okuryazarlık üzerine geliştirilecek olan politikalar 2012 yılından beri özellikle Türkiye’nin de dâhil olduğu G20 ve OECD ülkeleri tarafından öncelikli küresel politikalar olarak kabul görmektedir. Son on yılda mobil cihazların kullanımı artmış olmakla beraber bilgiye erişim kolaylaşarak yeni olanaklar ortaya çıkmıştır. Bu araştırma finansal piyasalar ve okuryazarlık üzerine geliştirilmiş olan mobil uygulamaların internet kullanımını yönlendirerek finansal okuryazarlığı etkileyip etkilemediğini ve bireylerin etkin finansal aktör olabilmelerine dair herhangi bir yardımının varlığını incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yaklaşımlarından betimsel yöntem kullanılarak yürütülen çalışma ile anket yöntemi kullanılarak saha çalışması sonucu elde edilerek kantitatif veri çalışmanın temelini oluşturmuştur. Bu araştırmada örneklem olarak İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Fakültesi, İktisat Fakültesi vb. fakültelerde ve meslek yüksekokullarında eğitim gören Adnan Menderes Üniversitesi öğrencileri seçilmiştir. Araştırmanın bulguları hem bilimsel hem de teknolojik yönleriyle, Türkiye’de ve küresel çerçevede özgün değerler ortaya koyarak bilgi ekonomisinin en önemli üretim faktörlerinden olan bilgi stokuna önemli katkılarda bulunacaktır.
dc.description.abstractPolicies on financial literacy have been developed since 2012, especially by the G20 and OECD countries, including Turkey, as a priority global policy. Although the use of mobile devices has increased in the last decade, new opportunities have emerged by facilitating access to information. This study aims to examine whether mobile applications developed on financial markets and literacy can influence financial literacy and help individuals become effective financial actors by directing the use of the internet. In this research, as an example, Faculty of Economics and administrative Sciences, Faculty of Business Administration, Faculty of Economics, etc. Adnan Menderes university students who have been educated in faculties and vocational schools have been selected. The findings of the research will make significant contributions to the information stock, which is one of the most important production factors of the information economy, by revealing original values both in Turkey and in the global context with its scientific and technological aspects.
dc.language.isotur
dc.titleFinans Alanında Geliştirilen Mobil Uygulamaların Finansal Okuryazarlık Üzerindeki Etkisi
dc.title.alternativeThe Impact of Mobile Applications Developed in Finance on Financial Literacy
dc.typeRESEARCH
dc.contributor.departmentADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ;MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.nameOfPublishedMaterialİşletme Araştırmaları Dergisi
dc.identifier.DOI-ID10.20491/isarder.2018.418
dc.identifier.volume10
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage37
dc.identifier.endpage55
dc.identifier.issn/e-issnnull;1309-0712


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record