Show simple item record

dc.contributor.authorSALHADİN GÖK;ÖZLEM KILINÇÇEKER
dc.date.accessioned2020-06-30T10:48:27Z
dc.date.available2020-06-30T10:48:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citation0
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJM01qVTFOUT09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12481/3619
dc.description.abstractHarf İnkılâbı Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşundan sonra gerçekleşen en önemli inkılâplardan birisidir. 1 Kasım 1928’de yeni Türk alfabesinin kabul edilmesinden sonra, Arap harflerine dayanan alfabe kullanımdan kaldırılmış, Latin esasına dayanan yeni alfabe kullanılmaya başlanmıştır. Bu süreçte alfabeyi öğretmek için 1 Ocak 1929’da “Millet Mektepleri” açılmış ve toplumun her kesiminde okuma-yazma öğretimi uygulamasına geçilmiştir. Millet Mektepleri halkın yeni harfleri öğrenmesinin yanında günlük hayatı ve vatandaşlık kurallarını öğrenmesinde de önemli bir rol oynamıştır. Bu kapsamda tüm yurtta açılan dershaneleriyle Millet Mekteplerinin Türkiye eğitim tarihine önemli katkılar sağladığı görülmüştür. Bu çalışmada, 1928-1936 yılları arasında Türkiye’de bütün illerde, ilçelerde ve köylerde kurulan Millet Mektepleri hakkında genel ve temel bilgiler ele alınırken, aynı zamanda çalışmanın esas konusu olan Malatya’da kurulan Millet Mektepleri hakkında istatistikî bilgiler verilmiştir.
dc.description.abstractAlphabet Revolution that took place after the State of the Republic of Turkey is one of the most important revolutions. On November 1, 1928, after the adoption of the new Turkish alphabet, the alphabet based on Arabic letters was abolished and the new Latin based alphabet started to be used. At this time, National Schools was opened on January 1, 1929, to teach the alphabet and literacy education was applied in every part of the society. National Schools played an important role in learning the rules of daily life and citizenship as well as learning new letters. For these reasons, it understood that National Schools which had classroom in the whole country, has provided significant contributions to the education history of Turkey. In this study, general and basic information about the National Schools that established in all provinces, districts, and villages of Turkey between the years of 1928-1936 were presented whereas especially statistical information about the National Scholl established in Malatya were given.
dc.language.isotur
dc.titleMAARİF MİLLET MEKTEPLERİ İSTATİSTİĞİNE GÖRE MALATYA MİLLET MEKTEPLERİ
dc.title.alternativeMALATYA NATIONAL SCHOOLS ACCORDING TO STATISTICS OF MINISTRY OF EDUCATION FOR NATIONAL SCHOOLS
dc.typeRESEARCH
dc.contributor.departmentMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ;ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.nameOfPublishedMaterialAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
dc.identifier.volume0
dc.identifier.issue30
dc.identifier.startpage1173
dc.identifier.endpage1235
dc.identifier.issn/e-issn1308-9196;1308-7363


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TR - Dizin [3877]
    TR - Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Show simple item record