dc.contributor.author | A.İdil KACAR;VOLKAN YAKIN | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T10:49:11Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T10:49:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBMU5UZ3pNdz09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12481/3690 | |
dc.description.abstract | Paylaşım ekonomisi oluşumları, temelinde değer yaratmak amacıyla, tüketicilerin birbirleriyle olan ilişkileri
üzerinden oluşturdukları sosyal ticaret alanlarını tanımlayan genel bir kavramdır. AirBnb, Uber gibi
dünyaca ünlü olanları yerleşik kategorilerde büyük başarılara imza atmaktadır. Sayıları ve kapsamları
giderek artan paylaşım ekonomisi oyuncularının gelecekte önemli ticari dönüşümlere neden olacağı
varsayılmaktadır. İş modelleri özellikle müşteri değeri başta olmak üzere değer yaratmak ve dağıtmak
mantığı üzerine geliştirilmiş kılavuzlardır. Bu araştırma kapsamında, paylaşım ekonomisinde faaliyet
gösteren bir kuruluşun işleyişi ele alınmak istenmiştir. Bu doğrultuda Türkiye’de paylaşım ekonomisi
kapsamında faaliyet gösteren bir işletme seçilmiş ve faaliyet yapısı Kanvas İş Modeli yardımıyla ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Yöntem olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Elde edilen bulgular
modelde yer alan 9 boyutta yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | As a general concept the sharing economy structures is that defines the spheres of social trade in which
consumers relate to one another in order to create value. Brands like Aribnb and Uber which are the most
known all around world has great succsess in the built in categories. It is assumed that sharing economy
players which are increase their number and scope will lead to commercial conversions. Business models
are guidelines developed on the principle of creating and distributing value, especially in terms of customer
value. Within the scope of this research, it is aimed to discuss the functioning of a company operating in
the sharing economy. In this direction a business organization which is operating under the sharing
economy in Turkey selected and it is tried to expose the structure and activities with the help of Business
Model Canvas. A semi-structured interview was used as a method. Obtained findings were interpreted in
9 dimensions in the model. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.title | PAYLAŞIM EKONOMİSİ VE DEĞER YARATMAK: KANVAS İŞ MODELİ ÖRNEĞİ | |
dc.title.alternative | SHARING ECONOMY AND CREATING VALUE: BUSINESS MODEL CANVAS | |
dc.type | RESEARCH | |
dc.contributor.department | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ;Tanımlanmamış Kurum | |
dc.identifier.nameOfPublishedMaterial | Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi | |
dc.identifier.DOI-ID | 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.962 | |
dc.identifier.volume | 53 | |
dc.identifier.issue | 3 | |
dc.identifier.startpage | 724 | |
dc.identifier.endpage | 739 | |
dc.identifier.issn/e-issn | 2148-1237;2587-0114 | |